December, 03, 2016, 10:50 3dfxzone.it  ][  amdzone.it  ][  atizone.it  ][  enboard  ][  forumzone.it  ][  hwsetup.it  ][  nvidiazone.it  ][  unixzone.it 
 

 

   
Mobile
RSS
Tags
Sitemap
Contact us
About us
         your source for 3dfx and games
 
Home   ][   News   ][   Games   ][   Articles   ][   3dfx Hardware   ][   3dfx Software   ][   Video   ][   Components   ][   Tools   ][   Forums
 








 
Main

News
Headlines
Games
Articles
3dfx Hardware
3dfx Software
Video Cards
Components
Tools
File Browser
Communities
Contact Us

Voodoo Cards
3dfx Headlines
3dfx Articles
Voodoo1
Voodoo2
Banshee
Voodoo3
Voodoo4/5
VoodooTV
Latest Drivers
Our Releases
Hot Files
 
Games Settings
 
Best Settings
 
TnL Patches
 
MesaFX
 
WickedGL
 
Glide 3x
 
Official FAQ
 
Just For Fun
 
Main menu
Components

Processors
Motherboards
RAM Memories
Video Cards
Audio Cards
HDDs/SSDs
Optical Burners
Web Connectivity
Drivers Index
Main menu

Video Cards

AMD/ATI
Matrox
NVIDIA
S3 Graphics
XGI
Main menu

Tools
Antivirus
Benchmarks
Data Recovery
Mastering
Screensavers
Video
File Sharing
Tweakers
3D-Analyze
Windows Tools
Uninstallers
Mobile Phones
Tools Index
Main menu
Games
Bonus Packs
Demos
DirectX
Latest MAME
Patches
Screenshots
System Requirements
Trailers
Main menu
Communities
 
 27.10.2011   Nokia lancia gli smartphone Lumia dotati di Windows Phone
 

Al Nokia World, l’evento annuale dedicato a clienti, partner e sviluppatori, Nokia ha mostrato chiari passi in avanti nell’ambito della propria strategia presentando un ricco portafoglio di dispositivi, servizi e accessori innovativi, inclusi i primi smartphone basati su Windows Phone appartenenti alla nuova gamma Nokia Lumia. Il sensazionale dispositivo social Nokia Lumia 800 genera contenuti attraverso un design irresistibile, la migliore esperienza social ed internet , uniti a elementi inconfondibilmente propri della casa finlandese, come le ottime funzioni di imaging, e nuove esperienze. Il dispositivo colorato e dal prezzo accessibile Nokia Lumia 710 è uno smartphone concreto che porta l’esperienza Lumia ad un ampio numero di persone in tutto il mondo.

Nokia ha anche lanciato quattro dispositivi mobili caratterizzati da un design elegante, una ricca esperienza sociale e una tecnologia location-aware. Nokia Asha 300, Nokia Asha 303, Nokia Asha 200 e Nokia Asha 201 sfumano la linea di distinzione che separa gli smartphone dai feature phone, offrendo un’esperienza QWERTY e touch screen, unita ad un accesso internet veloce e semplice, funzionalità di social networking integrate, messaggistica e applicazioni di altissima qualità disponibili su Nokia Store.

"Otto mesi fa abbiamo raccontato la nostra nuova strategia e oggi dimostriamo importanti progressi nella sua esecuzione. Stiamo innovando tutti i prodotti del nostro portafoglio, dalle nuove esperienze per gli smartphone ai telefoni cellulari sempre più smart"- ha affermato Stephen Elop, Presidente e CEO di Nokia.- "Stiamo lanciando sul mercato nuovi irresistibili prodotti, dal Nokia Lumia 800 al Nokia Asha 201, ad un ritmo senza precedenti. Sono incredibilmente orgoglioso di questi nuovi device e di coloro che in Nokia hanno reso tutto questo possibile".

"Da quando, otto mesi fa, ha profondamente modificato la strategia, l'azienda ha ritrovato una nuova energia: ha messo a punto miglioramenti significativi per Symbian, è riuscita a differenziarsi con Windows Phone e continua ad ampliare il proprio solido portfolio di dispositivi mobili" ha commentato Pete Cunningham, Principal Analyst di Canalys. "Nokia sta mantenendo le promesse e sta mostrando chiaramente il percorso verso futuri successi".

I primi smartphone Nokia Lumia

I primi due smartphone powered by Windows Phone introducono una gamma di nuove esperienze create per rendere "amazing" qualsiasi momento della giornata.

Nokia Lumia 800

Il sensazionale Nokia Lumia 800 presenta un design irresistibile, colori vividi (ciano, magenta e nero) e la migliore performance social e di navigazione, un solo tocco per l’accesso ai social network, raggruppamento intuitivo dei contatti, storico delle conversazioni e Internet Explorer 9 integrati. Il dispositivo ha un display curvo da 3,7 pollici AMOLED ClearBlack, che si adatta perfettamente al design della scocca di dimensioni ridotte, oltre a disporre di un processore da 1,4 GHz con accelerazione hardware e processore grafico. Il Nokia Lumia 800 offre l’esperienza della condivisione istantanea grazie alla fotocamera con eccellente ottica Carl Zeiss, riproduzione video in HD, 16 GB di memoria utente interna e 25 GB di memoria disponibile con SkyDrive per salvare immagini e musica. In Italia il prezzo di vendita del Nokia Lumia 800 sarà di 499 euro, iva inclusa.

Per maggiori informazioni sul prodotto: http://nokia.ly/prsmC8

Nokia Lumia 710

Il Nokia Lumia 710, un dispositivo pratico che può essere personalizzato con back cover intercambiabili e migliaia di apps, è pensato per portare l'esperienza Lumia a un maggiore numero di persone nel mondo. Il Nokia Lumia 710 è stato progettato per l’instant social & image sharing e per offrire la migliore esperienza possibile di navigazione con IE9. È disponibile nei colori nero e bianco con cover nera, bianca, ciano, fucsia e gialla. Dotato dello stesso processore da 1,4 GHz, accelerazione hardware e processore grafico del Lumia 800, il Lumia 710 offre elevate prestazioni ad un prezzo accessibile. Il Nokia Lumia 710 sarà in vendita al prezzo indicativo di 270 euro tasse e sovvenzioni escluse.
Entrambi gli smartphone offrono esperienze Nokia ottimizzate per Windows Phone, tra cui il Nokia Drive, un vero e proprio dispositivo personale di navigazione (PND) turn-by-turn gratuito e interfaccia utente veicolare dedicata; il Nokia Music con MixRadio, un’applicazione mobile di musica in streaming gratuita e globale, che mette a disposizione centinaia di canali musicali locali. Grazie a un prossimo aggiornamento, che verrà lanciato nel corso dell’anno, gli utenti dei dispositivi Lumia potranno creare canali personalizzati attingendo da un catalogo mondiale di milioni di tracce. Nel Nokia Music è integrato anche Gigfinder, che consente di cercare musica live locale per una completa esperienza musicale, nonché di condividere i brani trovati sui social network e acquistare biglietti per i concerti grazie all’aggiornamento del software Nokia Music previsto nel corso dell'anno.
A completamento della propria offerta audio per dispositivi mobili, Nokia ha lanciato anche l'Auricolare stereo Purity HD by Monster e l’Auricolare stereo Purity in-ear by Monster, co-progettato e co-sviluppato da Monster, società leader nella produzione di accessori audio ad elevate prestazioni. Entrambi i prodotti offrono una nuova esperienza d'ascolto e costituiscono il primo frutto dell'esclusiva collaborazione a lungo termine tra Nokia e Monster, il cui obiettivo è lanciare sul mercato una serie di accessori audio premium che riflettano l'eccezionale qualità e lo stile audace della serie Lumia.

Il nuovo Nokia Lumia 800 è già disponibile in pre-order in alcuni paesi selezionati, in Italia sul sito http://nokia.ly/o4jYjE, l’arrivo nei negozi in Francia, Germania, Italia, Paesi Bassi, Spagna e Regno Unito è previsto a novembre. In questi sei paesi, 31 tra i principali operatori e retailer offriranno un supporto alla commercializzazione senza precedenti. Prima della fine dell’anno il prodotto sarà disponibile anche a Hong Kong, in India, Russia, Singapore e Taiwan, per poi essere commercializzato agli inizi del 2012 anche su altri mercati.
Come il Nokia Lumia 800, anche il Nokia Lumia 710 sarà disponibile dapprima a Hong Kong, in India, Russia, Singapore e Taiwan verso la fine dell’anno, per poi giungere ad altri mercati agli inizi del 2012.
Nokia ha inoltre annunciato i propri piani di lancio di un portfolio prodotti negli Stati Uniti all’inizio del 2012 e in Cina nel primo semestre 2012. Oltre ai prodotti già presenti, che includono una copertura WCDMA e HSPA, Nokia sta progettando anche prodotti LTE e CDMA per soddisfare le esigenze specifiche dei mercati locali.

Asha: una nuova famiglia di cellulari più "smart"
Nokia continua nella sua missione di offrire dispositivi di alta qualità, dal design elegante, con il miglior accesso ai social network, a internet, alle informazioni e di garantire, da un lato la migliore esperienza complessiva e, dall’altro, l’offerta più vantaggiosa e interessante per il prossimo miliardo di persone che utilizzeranno dispositivi mobili. Nokia risponde al loro desiderio di avere accesso a innovazioni quali telefoni dual-SIM di semplice utilizzo, servizi e contenuti locali e applicazioni di terzi, il tutto con l’elevata user experience che caratterizza i cellulari Nokia.
Questi dispositivi comprendono la nuova famiglia di cellulari Asha di Nokia. Con un nome che deriva dall’ Hindi e significa "speranza", Asha conferma il focus di Nokia verso un’ottima esperienza d’uso e la connessione di milioni di persone a nuove opportunità che consentano loro di raggiungere ciò a cui aspirano.
La famiglia di cellulari Asha comprende:

Nokia Asha 303

Il Nokia Asha 303 è un cellulare eccezionale realizzato con materiali raffinati e rifiniture in metallo. Combina un ampio touchscreen capacitivo da 2,6 pollici con una tastiera QWERTY di alta qualità. Il Nokia Asha 303 è stato progettato specificatamente per offrire un utilizzo semplice di internet e dei social network.

Il dispositivo si avvale di una potente CPU da 1 Ghz, e delle tecnologie 3G e WLAN per una connessione veloce. Social network, e-mail e istant messaging sono al centro dell'esperienza utente e sono facilmente accessibili dall’homescreen. Il Nokia Asha 303 utilizza il Nokia Browser cloud-based che, comprimendo fino al 90% i dati provenienti delle pagine web garantisce maggiore velocità e una connessione internet più conveniente.
Anche l’intrattenimento e le applicazioni sono una parte fondamentale dell'offerta di Nokia Asha 303. Angry Birds Lite, il famoso gioco per cellulari, è preinstallato e il dispositivo supporta anche altre importanti applicazioni internazionali come la chat di Facebook, la messagistica di Whatsapp e l’ultima release di Nokia Maps per i dispositivi Series 40 (in mercati selezionati). Il prezzo varia in base al mercato e all’operatore. Il prezzo di vendita stimato del Nokia Asha 303 sarà di circa 115 euro, tasse e sovvenzioni escluse. L’inizio della distribuzione del prodotto è previsto nel quarto trimestre del 2011.

Nokia Asha 300
Nokia Asha 300 è un dispositivo esteticamente accattivante che al touchscreen unisce la comodità di una tastiera. Il Nokia Asha 300 dispone di un potente processore da 1GHz e della tecnologia 3G che garantisce un’esperienza di navigazione e di social networking più rapida. Il Nokia Browser permette un accesso ad Internet rapido, a prezzi accessibili, e localizzato grazie alla compressione fino al 90% dei contenuti delle pagine web.
Gli utenti possono accedere velocemente dall’homescreen a messaggi, e-mail e instant messaging e accedere con uno swipe, ovvero un semplice passaggio delle dita, ad applicazioni, musica e giochi dal Nokia Store. Inoltre sul Nokia Asha 300 è preinstallato il famoso gioco Angry Birds.
Il Nokia Asha 300 è provvisto di fotocamera da 5 megapixel, music player, radio FM e connettività Bluetooth e supporta memory card fino a 32GB. Il prezzo varia in base a mercato e all’operatore. In Italia il Nokia Asha 300 sarà circa disponibile a partire dalla seconda metà di Novembre al prezzo di 119 euro, iva inclusa.

Nokia Asha 200

Il Nokia Asha 200 è il nuovissimo dispositivo dual-SIM di Nokia con funzionalità Easy Swap, che permette all’utente di passare semplicemente alla seconda SIM senza dover spegnere il cellulare.
Dotato di tastiera QWERTY, divertente e colorato è un dispositivo pensato per le esigenze dei consumatori giovani e metropolitani che desiderano restare sempre in contatto. Il Nokia Asha 200 è provvisto di funzionalità integrate di social network, e-mail e istant messaging, oltre a RenRen, Orkut e Flickr. Con il Nokia Asha 200 è possibile portare con sé migliaia di canzoni grazie allo slot per memory card da 32 GB e una batteria con un’autonomia da ben 52 ore di riproduzione. Il prezzo di vendita stimato del Nokia Asha 200, che varia in base al mercato e all’operatore, sarà di circa 60 euro, tasse e sovvenzioni escluse. L’inizio della distribuzione del prodotto è previsto nel quarto trimestre del 2011.

Nokia Asha 201
Il Nokia Asha 201, la versione single-SIM del Nokia Asha 200, è l’ideale per i giovani che vogliono restare sempre connessi ai social network, sono attenti al prezzo e amano la musica. Il Nokia Asha 201 è l’ideale per la musica grazie ad un altoparlante dalle alte performance, la radio FM stereo avanzata e il Ringtone Tuner. Con il Nokia Browser l’accesso a Internet è migliore, e ancora più veloce e accessibile. Il dispositivo supporta memory card da 32 GB e dispone di una batteria con un'autonomia di 52 ore di riproduzione musicale. Il Nokia Asha 201 supporta inoltre le e-mail push e la popolare applicazione di messaggistica Whatsapp. Il prezzo varia in base al mercato e all’operatore. Il prezzo di vendita stimato del Nokia Asha 201 sarà di circa 60 euro, tasse e sovvenzioni escluse. L’inizio della distribuzione del prodotto è previsto nel primo trimestre del 2012.

Nokia Mappe: servizi di localizzazione ideati per rendere ogni giorno un giorno migliore
Allo scopo di migliorare costantemente la sua offerta localizzata, Nokia ha presentato la nuova versione di Nokia Mappe e Nokia Drive per Windows Phone. Queste ed altre applicazioni relative alle mappe presentate al Nokia World 2011 puntano a rendere Nokia Mappe un importante strumento per i pendolari e per coloro che vogliono trovare i luoghi interessanti nella città in cui vivono. In aggiunta al sistema di navigazione pedonale e veicolare gratuito e di altissima qualità per più di 100 paesi nel mondo, l’applicazione Nokia Public Transport riporta il sistema di trasporti pubblici di oltre 430 città nel mondo direttamente sul cellulare e comprende aggiornamenti dell’ultimo minuto per i percorsi di treni e autobus di 45 città. Nokia ha inoltre introdotto Nokia Pulse, che permette di inviare privatamente aggiornamenti sulla posizione degli utenti e foto, aggiungendo la località in cui ci si trova solo nelle conversazioni con le persone più care. Nokia ha inoltre presentato Nokia Live View, che trasforma il view finder della fotocamera in uno strumento di realtà aumentata. Con Nokia Live View si può puntare il cellulare verso un edificio o una strada perché appaiano i nomi dei posti sovrapposti alle immagini e con un clic si può accedere a informazioni dettagliate su esercizi commerciali, ristoranti o attrazioni. Tutte le applicazioni annunciate oggi sono disponibili presso i Nokia's Beta Labs (betalabs.nokia.com).
Nokia ha inoltre annunciato:

  • il Nokia Maps ora su Yahoo! Maps, a partire dagli USA e dal Canada;
  • un accordo con la Metropolitan Transit Authority di New York volto a sviluppare un sistema di pagamento tramite smartphone dotati di tecnologia NFC. Il progetto pilota sarà attivo per i treni regionali per pendolari nell'area di New York entro la fine del 2011.


Nokia Lumia 800

[Immagine ad alta risoluzione]

Nokia Lumia 710

[Immagine ad alta risoluzione]


At Nokia World, the company's annual event for customers, partners and developers, Nokia demonstrated clear progress on its strategy by unveiling a bold portfolio of innovative phones, services and accessories, including the first smartphones in its Windows Phone-based Nokia Lumia range. The stunningly social Nokia Lumia 800 brings content to life with head-turning design, Nokia's best social and Internet experience, familiar Nokia elements, such as leading imaging capabilities and new signature experiences. The colorful and affordable Nokia Lumia 710 is a no-nonsense smartphone that brings the Lumia experience to more people around the world.

Nokia also launched four new mobile phones which feature stylish design, a rich social experience and location-aware technology. The Nokia Asha 300, Nokia Asha 303, Nokia Asha 200 and Nokia Asha 201 blur the line between smartphones and feature phones, offering QWERTY and touch screen experiences, combined with fast and easy access to the Internet, integrated social networking, messaging and world-class applications from the Nokia Store.

"Eight months ago, we shared our new strategy and today we are demonstrating clear progress of this strategy in action. We're driving innovation throughout our entire portfolio, from new smartphone experiences to ever smarter mobile phones," said Stephen Elop, Nokia President and CEO. "From the Nokia Lumia 800 to the Nokia Asha 201, we are bringing compelling new products to the market faster than ever before. I'm incredibly proud of these new devices - and the people of Nokia who have made this happen."

"Since Nokia's major strategic shift only eight months ago, the company has found a new energy. It has provided substantial improvements to Symbian, managed to differentiate on Windows Phone and it continues to build on its strong portfolio in mobile phones," says Pete Cunningham, Principal Analyst, Canalys. "Nokia is delivering on its pledges, and is clearly demonstrating its path to future success."

The first Nokia Lumia smartphones
First two smartphones based on Windows Phone introduce a range of new experiences designed to make everyday moments more amazing.

Nokia Lumia 800
The stunningly social Nokia Lumia 800 features head-turning design, vivid colors (cyan, magenta and black) and the best social and Internet performance, with one-touch social network access, easy grouping of contacts, integrated communication threads and Internet Explorer 9. It features a 3.7 inch AMOLED ClearBlack curved display blending seamlessly into the reduced body design, and a 1.4 GHz processor with hardware acceleration and a graphics processor. The Nokia Lumia 800 contains an instant-share camera experience based on leading Carl Zeiss optics, HD video playback, 16GB of internal user memory and 25GB of free SkyDrive storage for storing images and music. The estimated retail price for the Nokia Lumia 800 will be approximately 420 EUR, excluding taxes and subsidies.

Nokia Lumia 710
The purposely built, no-nonsense Nokia Lumia 710 can be personalized with exchangeable back covers and thousands of apps to bring the Lumia experience to more people around the world. The Nokia Lumia 710 is designed for instant social & image sharing, and the best browsing experience with IE9. It is available in black and white with black, white, cyan, fuchsia and yellow back covers. With the same 1.4 GHz processor, hardware acceleration and graphics processor as the Nokia Lumia 800, the Nokia Lumia 710 delivers high performance at an affordable price. The estimated retail price for the Nokia Lumia 710 will be approximately 270 EUR, excluding taxes and subsidies.

Both smartphones include signature Nokia experiences optimized for Windows Phone, including Nokia Drive, which delivers a full-fledged personal navigation device (PND) with free, turn-by-turn navigation and dedicated in-car-user-interface; and Nokia Music introducing MixRadio, a free, global, mobile music-streaming application that delivers hundreds of channels of locally-relevant music. In an update delivered later this year, Nokia Lumia users will also gain the ability to create personalized channels from a global catalogue of millions of tracks. Also integrated in Nokia Music is Gigfinder, providing the ability to search for live local music for a complete end-to-end music experience, as well as the ability to share discoveries on social networks and buy concert tickets also coming in the Nokia Music software update delivered later this year.

Completing the ultimate mobile audio offering, Nokia also introduced the on-ear Nokia Purity HD Stereo Headset by Monster and the in-ear Nokia Purity Stereo Headset by Monster, co-designed and co-developed by Monster, a recognized leader in high performance audio. Both products provide a fresh listening experience and are the first output of the exclusive long-term partnership between Nokia and Monster, intended to introduce a range of premium audio accessories to reflect the outstanding quality and bold style of the Lumia range.

The new Nokia Lumia 800 is now available in select countries for pre-order on www.nokia.com and is scheduled to roll-out across France, Germany, Italy, the Netherlands, Spain and the UK in November, with 31 leading operators and retailers providing unprecedented marketing support in those first six countries. It is scheduled to be available in Hong Kong, India, Russia, Singapore and Taiwan before the end of the year, and in further markets in early 2012.

The Nokia Lumia 710 is scheduled to be available first in Hong Kong, India, Russia, Singapore and Taiwan toward the end of the year alongside the Nokia Lumia 800, before becoming available in further markets in early 2012.

Nokia also announced its plans to introduce a portfolio of products into the US in early 2012 and into mainland China in the first half of 2012. In addition to the existing products, which include coverage for WCDMA and HSPA, Nokia also plans LTE and CDMA products to address specific local market requirements.

Asha: A new family of smarter mobile phones
Nokia continues its mission to deliver high quality, stylish devices that provide the best access to social networks, the Internet and information, and offer the best overall experience and value proposition for the next billion mobile phone users. These consumers want access to innovations such as easy-to-use dual-SIM, local services and content, and third-party apps, all with a superior user experience for which Nokia mobile phones are known.

These devices comprise the new Asha family of Nokia mobile phones. Derived from Hindi - meaning 'hope' - Asha signifies Nokia's focus on positive user experiences and connecting millions of people to new opportunities that help them reach their aspirations.

The Asha mobile phone family includes:

Nokia Asha 303
The Nokia Asha 303 is a stunning phone designed with sophisticated materials and metallic finishes. It combines a large 2.6" capacitive touch screen with a high quality QWERTY keypad. The Nokia Asha 303 is built with Internet and social networks ease in mind.

The device harnesses a powerful 1Ghz engine, 3G and WLAN to deliver a fast Internet experience. Social networks, email and IM are at the center of the experience, easily accessible from the homescreen. The Nokia Asha 303 is powered by the cloud-based Nokia Browser, which by compressing the web by up to 90%, provides higher speeds and a more affordable access to the Internet.

Entertainment and applications are also a core part of the Nokia Asha 303 offering. Angry Birds Lite, the popular mobile game, comes preinstalled, together with support for other globally relevant applications such as Facebook Chat, Whatsapp messaging and the latest release of Nokia Maps for Series 40 (in selected markets). The price will vary from market to market and operator to operator. The estimated retail price for the Nokia Asha 303 will be approximately 115 EUR, excluding taxes and subsidies. It is expected to start shipping in the fourth quarter of 2011.

Nokia Asha 300
The beautifully designed Nokia Asha 300 is a touch device which also offers the convenience of a keypad. The Nokia Asha 300 has a powerful 1GHz processor and 3G to deliver a faster Internet and social networking experience. The Nokia Browser allows for fast, affordable and localized Internet access by compressing web pages by up to 90%.

Users have fast access to messaging, email and instant messaging from the home screen and can swipe to access apps, music or games from the Nokia Store. The Nokia Asha 300 also arrives preloaded with the popular Angry Birds game.

The Nokia Asha 300 comes with a 5 megapixel camera, a music player, FM radio, Bluetooth connectivity and can handle memory cards up to 32GB. The price will vary by market and operator. The estimated retail price for the Nokia Asha 300 will be approximately 85 EUR, excluding taxes and subsidies. It is expected to start shipping in the fourth quarter of 2011.

Nokia Asha 200
The Nokia Asha 200 is Nokia's latest dual SIM phone with Easy Swap functionality, allowing consumers to easily change their second SIM without switching the device off.

It is a fun and colorful QWERTY phone designed to meet the needs of young, urban consumers who want to constantly stay in touch. The Nokia Asha 200 features integrated social networking, email and IM, adding RenRen, Orkut and Flickr support. Nokia Asha 200 makes it possible to carry thousands of songs with support for 32 GB memory cards and providing a battery for an amazing 52-hour playback time. The price will vary by market and operator. The estimated retail price for the Nokia Asha 200 will be approximately 60 EUR, excluding taxes and subsidies. It is expected to start shipping in the fourth quarter of 2011.

Nokia Asha 201
The single SIM version of the Nokia Asha 200, the Nokia Asha 201 is ideal for young consumers who wish to stay socially connected, are price conscious and like listening to music. The Nokia Asha 201 has great music features including a high performing loudspeaker, enhanced stereo FM radio and ringtone tuning. With the Nokia Browser you get even faster, even better and more affordable access to the Internet. It supports up to 32 GB memory cards and provides a battery for 52 hours of music playback time. The Nokia Asha 201 also supports push email as well as the popular Whatsapp messaging app. The price will vary by market and operator. The estimated retail price for the Nokia Asha 201 will be approximately 60 EUR, excluding taxes and subsidies. It is expected to start shipping in the first quarter of 2012.

Nokia Maps: location services designed to make every day better
With an aim to continuously improve its location-based offering, Nokia showcased the latest versions of Nokia Maps and Nokia Drive for Windows Phone. These and other map-related applications introduced at Nokia World aim to make Nokia Maps relevant for commuters and to find interesting places in the city where people live. In addition to its world-class, free walk-and-drive navigation for more than 100 countries worldwide, the Nokia Public Transport application tracks public transportation directly on a mobile device in more than 430 cities worldwide, including up-to-the-minute updates on bus and train routes for 45 cities. Nokia also introduced Nokia Pulse, which allows location-tagged updates and photos to be sent privately, adding location to conversations with the people that matter most. Nokia also showcased Nokia Live View, which turns the phone's camera view finder into a reality augmenting tool. With Nokia Live View, a phone can be pointed to a building or street and the names of the places become superimposed over them, offering one click access to detailed information about businesses, restaurant or attractions. All the applications announced today are available at Nokia's Beta Labs (betalabs.nokia.com).

Nokia also announced:

  • Nokia Maps is now powering Yahoo! Maps, starting with the US and Canada
  • An agreement with the New York Metropolitan Transportation Authority to develop a NFC-based smartphone ticketing solution to pilot on New York regional commuter trains starting before the end of 2011





Source: Nokia Press Release
Links

Tags: nokia  |  smartphone  |  telefonia  |  windows

 PREVIOUS MORE NEWS GO BACK NEXT 


[ Go Back ]

Latest News
Microsoft pubblica un nuovo trailer del prossimo game Halo Wars 2

Microsoft: in arrivo un aggiornamento con nuove mappe per Gear of War 4

NVIDIA prepara il lancio di una nuova video card GeForce GTX 1060 3GB

Mastering & Burning & ISO Utilities: IsoBuster 3.9 beta - Windows 10 Ready

YUMI 2.0.3.0 configura i flash drive USB per il multiboot con Linux

Gli smartphone Huawei che saranno aggiornati con Android 7.0 (Nougat) e EMUI 5.0

DVD/Blu-ray Backup & Mastering: DVDFab HD Decrypter 10.0.0.1.3

MediaInfo Lite 0.7.91 visualizza le proprietà dei file multimediali

MediaTek annuncia due nuovi SoC per smartphone high-end Helio X23 e Helio X27

Gainward lancia le video card GameSoul GeForce GTX 1080 e GTX 1070
more News 
Latest Utilities Latest Drivers
IsoBuster 3.9 beta

YUMI (Your Universal Multiboot I...

DVDFab HD Decrypter 10.0.0.1.3

MediaInfo Lite 0.7.91

McAfee Stinger 12.1.0.2180
more Utilities 
AMD Radeon Software Crimson Edit...

Samsung NVM Express Driver 2.0

AMD Radeon Software Crimson Edit...

AMD Radeon Software Crimson Edit...

AMD Radeon Software Crimson Edit...
more Drivers 
Latest Trailers Latest Screenshots
Halo Wars 2 Atriox

Gears of War 4 - Glory Multiplay...

Gears of War 4 - Speyer Multipla...

Titanfall 2: Official Encore

Uncharted 4 - Survival Mode | P...
more Trailers 
Space Hulk: Deathwing

Conan Exiles

Final Fantasy XV #6

Forza Horizon 3

Call of Duty: Infinite Warfare
more Screenshots 
Latest Demos Latest Patches
Forza Horizon 3 Demo

[Official] METAL GEAR SURVIVE: T...

Unity Adam Demo - Full Version

Unity GDC Demo - Adam - Part I

PlayStation VR - PSX 2015 Tech D...
more Demos 
DOOM Update #2

Rise of the Tomb Raider PC Patch...

Rise of the Tomb Raider PC Patch...

Rise of the Tomb Raider PC Patch...

Star Wars Battlefront - Update D...
more Patches 

Advertising
Help

Search 3dfxzone.it
Search with TAGs
Search the Web
Sitemap
Translator

Other Services

Feed RSS



Print This
Our History

Contact Us

User Support
Advertising
Partnership
Banner Exchange
Webmaster
Main menu

Our Network
3dfxzone.it
AMDZone.it
ATIZone.it
HWSetup.it
ForumZone.it
NVIDIAZone.it
UnixZone.it
Hosted Sites
KoolSmoky Home
Rosario Gallery
 
Hardware Setup    |    Site Map    |    Translator    |    News Archive    |    Links    |    Contact Us    |    Legal Notes    |    Privacy
 

On line since Q1 2001    |    Web Application and Contents © 3dfxzone.it    |    All Rights Reserved