December, 09, 2016, 12:44 3dfxzone.it  ][  amdzone.it  ][  atizone.it  ][  enboard  ][  forumzone.it  ][  hwsetup.it  ][  nvidiazone.it  ][  unixzone.it 
 

 

   
Mobile
RSS
Tags
Sitemap
Contact us
About us
         your source for 3dfx and games
 
Home   ][   News   ][   Games   ][   Articles   ][   3dfx Hardware   ][   3dfx Software   ][   Video   ][   Components   ][   Tools   ][   Forums
 








 
Main

News
Headlines
Games
Articles
3dfx Hardware
3dfx Software
Video Cards
Components
Tools
File Browser
Communities
Contact Us

Voodoo Cards
3dfx Headlines
3dfx Articles
Voodoo1
Voodoo2
Banshee
Voodoo3
Voodoo4/5
VoodooTV
Latest Drivers
Our Releases
Hot Files
 
Games Settings
 
Best Settings
 
TnL Patches
 
MesaFX
 
WickedGL
 
Glide 3x
 
Official FAQ
 
Just For Fun
 
Main menu
Components

Processors
Motherboards
RAM Memories
Video Cards
Audio Cards
HDDs/SSDs
Optical Burners
Web Connectivity
Drivers Index
Main menu

Video Cards

AMD/ATI
Matrox
NVIDIA
S3 Graphics
XGI
Main menu

Tools
Antivirus
Benchmarks
Data Recovery
Mastering
Screensavers
Video
File Sharing
Tweakers
3D-Analyze
Windows Tools
Uninstallers
Mobile Phones
Tools Index
Main menu
Games
Bonus Packs
Demos
DirectX
Latest MAME
Patches
Screenshots
System Requirements
Trailers
Main menu
Communities
 
 06.10.2011   Apple: iCloud per iPhone, iPad e iPod touch dal 12 ottobre
 

Apple ha annunciato oggi che a partire dal 12 ottobre sarà disponibile iCloud, un rivoluzionario insieme di servizi cloud gratuiti, tra cui iTunes in the Cloud, Photo Stream e Documents in the Cloud, che lavorano fianco a fianco con iPhone, iPad, iPod touch, Mac e PC per archiviare in automatico e in wireless i contenuti su iCloud e trasferirli su tutti i dispositivi dell'utente grazie alla tecnologia push. iCloud archivia musica, foto, app, contatti, calendari, documenti e molto altro, e li tiene sempre aggiornati su tutti i dispositivi dell'utente. Se i contenuti cambiano su un dispositivo, anche tutti gli altri verranno aggiornati, sempre in automatico e in wireless.

"iCloud è il modo più facile di gestire i contenuti, dato che fa tutto in automatico ed è di gran lunga superiore ad altri servizi simili attualmente disponibili," ha dichiarato Eddy Cue, Senior Vice Presidente di Internet Software and Services per Apple. "Non ci si deve più preoccupare di sincronizzare i dispositivi, ci pensa iCloud. Ed è gratis."

Con iTunes in the Cloud si possono scaricare in automatico i nuovi acquisti musicali su tutti i propri dispositivi: puoi comprare una canzone sull'iPad e ascoltarla direttamente sull'iPhone, senza sincronizzare. iTunes in the Cloud consente inoltre di scaricare i contenuti iTunes precedentemente acquistati sui propri dispositivi senza alcun costo aggiuntivo.* Dato che iCloud archivia la cronologia dei contenuti iTunes già acquistati, puoi consultare i tuoi acquisti indipendentemente dal dispositivo che hai usato per farli, e poiché i contenuti sono già tuoi, puoi riprodurli su tutti i tuoi dispositivi o toccare l'icona di iCloud per archiviarli e rivederli in seguito.

Inoltre iTunes Match analizza i brani nella libreria musicale, compresa la musica non acquistata su iTunes, e li abbina agli oltre 20 milioni di brani disponibili sull'iTunes Store, per poi proporteli con codifica AAC a 256kbps di alta qualità senza DRM. Tutte le canzoni senza equivalente vengono caricate su iCloud, così potrai ascoltare i brani, gli album e le playlist della tua libreria direttamente sui tuoi dispositivi.

L'innovativo servizio Photo Stream di iCloud consente di scattare una foto su un dispositivo e visualizzarla in automatico su tutti gli altri. Se scatti una foto con l'iPhone, viene inviata su iCloud e trasferita automaticamente sul tuo iPad, iPod touch, Mac o PC grazie alla tecnologia push. Puoi persino visualizzare il tuo album Photo Stream sull'Apple TV. iCloud trasferisce inoltre una copia delle foto importate dalla fotocamera digitale via Wi-Fi o Ethernet, così appaiono su tutti gli altri dispositivi. iCloud gestisce Photo Stream in maniera del tutto efficiente, mostrando le ultime 1000 foto per non esaurire tutto lo spazio d'archiviazione disponibile.

Documents in the Cloud, un altro servizio di iCloud, tiene aggiornati tutti i tuoi documenti sui vari dispositivi, in automatico. Se per esempio crei un documento in Pages sull'iPad, il file viene inviato automaticamente a iCloud. Quando usi Pages su un altro dispositivo iOS, puoi aprire quello stesso documento, con i tuoi cambiamenti più recenti, e riprendere a leggerlo o modificarlo proprio da dove l'avevi lasciato. Le app iWork di Apple per iOS (Pages, Numbers e Keynote) lavorano in perfetta sintonia con l'archiviazione iCloud, e Apple offre agli sviluppatori le API necessarie per consentire alle proprie app di supportare facilmente il servizio Documents in the Cloud.

iCloud consente inoltre di consultare la cronologia degli acquisti sull'App Store e l'iBookstore, e di scaricare le app e i libri già comprati su tutti gli altri dispositivi in qualsiasi momento. Queste app e questi libri possono essere scaricati in automatico su tutti dispositivi, e non solo su quello con cui è stato fatto l'acquisto. Basta toccare l'icona di iCloud e scaricare app e libri acquistati su un dispositivo iOS, senza costi aggiuntivi.

iCloud Backup esegue il backup automatico e sicuro delle informazioni più importanti su iCloud, ogni giorno e via Wi-Fi, ogni volta che colleghi il tuo dispositivo iOS all'alimentazione. Una volta collegato, tutti i contenuti vengono salvati rapidamente e in modo efficace. iCloud archivia già la musica, le app e i libri acquistati, e Photo Stream; iCloud Backup si occupa di tutto il resto, facendo il backup di foto e video nel Rullino, delle impostazioni del dispositivo, dei dati delle app, delle schermate Home e dell'organizzazione delle app, dei messaggi e delle suonerie. iCloud Backup è utile anche per ripristinare un dispositivo iOS o per configurarne uno nuovo.**

iCloud funziona alla grande con Contatti, Calendario e Mail, per condividere i calendari con familiari e amici, mentre l'account Mail privo di pubblicità è ospitato su me.com. La posta in entrata e le altre caselle sono sempre aggiornate sui dispositivi iOS e i computer, e con icloud.com si può accedere a Mail, Contatti, Calendario, Trova il mio iPhone e ai documenti di iWork direttamente dal web.

L'app Trova il mio iPhone è utile per ritrovare un dispositivo perduto. Basta usare l'app gratuita Trova il mio iPhone su un altro dispositivo o registrarsi su icloud.com da un computer per vedere l'iPhone, iPad o iPod touch perduto su una mappa, visualizzare un messaggio sul display e persino bloccare o cancellare in remoto l'intero dispositivo. Trova il mio iPhone ti permette ora di trovare anche un Mac perduto, se ha OS X Lion.

Find My Friends è una nuova app, disponibile come download gratuito sull'App Store, che ti permette di condividere la tua posizione con le persone più importanti per te. Amici e familiari appaiono su una mappa, così sai subito dove sono. Find My Friends ti permette anche di condividere temporaneamente la tua posizione con un gruppo di amici, che si tratti di un paio d'ore per una cena o di un paio di giorni per una gita fuori porta; allo scadere dell'evento, termina anche la condivisione. Con Find My Friends, ricevi una notifica ogni volta che ti arriva una richiesta di amicizia, e se accetti, i nuovi contatti potranno vedere la tua posizione. E basta un tap per nasconderla. I controlli censura aiutano a gestire l'uso di Find My Friends da parte dei bambini.

iCloud sarà disponibile unitamente a iOS 5, il sistema operativo mobile più evoluto al mondo, che offre oltre 200 novità tra cui Notification Center, un modo innovativo di visualizzare e gestire più facilmente le notifiche, in un unico posto e senza interruzioni; iMessage, un nuovo servizio di messaging che consente di scambiare facilmente messaggi di testo, foto e video tra tutti gli utenti iOS 5; e Newsstand, un nuovo modo di acquistare e organizzare gli abbonamenti a quotidiani e riviste.

Prezzi e Disponibilità
iCloud sarà disponibile il 12 Ottobre come download gratuito per gli utenti iPhone, iPad o iPod touch che hanno iOS 5 o un Mac con OS X Lion con un valido Apple ID. iCloud include 5GB di spazio storage gratuito per Mail, Document Storage e Backup. La musica acquistata, gli spettacoli televisivi, le app, i libri e Photo stream non contano per il limite di archiviazione. iTunes Match sarà disponibile a partire dagli Stati Uniti più tardi questo mese per $ 24.99 all’anno. L’utilizzo di iCloud con un PC richiede Windows Vista o Windows 7; Outlook 2010 o 2007 è raccomandato per accedere a contatti e a calendari. Incrementi ulteriori di storage iCloud sono disponibili a partire da $20 all’anno per 10GB, $ 40 all’anno per 20GB e $ 100 all’anno per 50GB.

iOS 5 sarà disponibile come aggiornamento software gratuito per clienti iPhone 4S, iPhone 4, iPhone 3GS, iPad 2, iPad e iPod touch (terza e quarta generazione), permettendo loro di accedere a incredibili nuove funzionalità.

*iCloud è disponibile a livello mondiale. iTunes in the Cloud varia a seconda della nazione. iTunes Match e i programmi TV sono solo per gli Stati Uniti. iTunes in the Cloud e iTunes Match possono essere utilizzati fino ad un massimo di 10 dispositivi con lo stesso Apple ID.

**Il backup della musica acquistata non è disponibile in tutte le nazioni. Il backup dei programmi televisivi acquistati è disponibile solo negli Stati Uniti. Un articolo acquistato potrebbe non essere disponibile per il recupero se non è più disponibile su iTunes Store, App Store o iBookstore.


[Immagine ad alta risoluzione]


Apple today announced that iCloud, a breakthrough set of free cloud services, including iTunes in the Cloud, Photo Stream and Documents in the Cloud, that work seamlessly with your iPhone, iPad, iPod touch, Mac or PC to automatically and wirelessly store your content in iCloud and push it to all your devices, will be available on October 12. iCloud stores your music, photos, apps, contacts, calendars, documents and more, keeping them up to date across all your devices. When content changes on one device, all your other devices are updated automatically and wirelessly.

"iCloud is the easiest way to manage your content, because iCloud does it all for you and goes far beyond anything available today," said Eddy Cue, Apple’s senior vice president of Internet Software and Services. "You don't have to think about syncing your devices, because it happens automatically, and it is free."

iTunes in the Cloud lets you automatically download new music purchases to all your devices, so you can buy a song on your iPad and find it waiting for you on your iPhone―no syncing required. iTunes in the Cloud also lets you download your previously purchased iTunes content, including music and TV shows to your devices at no additional cost.* Since iCloud stores your previously purchased iTunes history, you can see what you’ve bought no matter which device you bought it on, and since you already own the content, you can play it on your devices or simply tap the iCloud icon to download it to store and play later.

In addition, iTunes Match℠ scans the songs in your music library, including music not purchased on iTunes, and matches them to the more than 20 million songs available on the iTunes Store, offering them in high-quality, DRM-free 256 kbps AAC encoding. Any unmatched songs are uploaded to iCloud so you can play songs, albums or playlists from your music library on your devices.

iCloud’s innovative Photo Stream service lets you take a photo on one device and have it automatically appear on your other devices. A photo you take on your iPhone is sent to iCloud and automatically pushed to your iPad, iPod touch, Mac or PC. You can even view your Photo Stream album on your Apple TV. iCloud also automatically pushes a copy of the photos you’ve imported from your digital camera over Wi-Fi or Ethernet, so you can view them on your other devices. iCloud manages your Photo Stream efficiently, showing your last 1000 photos so you don’t run out of storage space.

iCloud’s Documents in the Cloud keeps your documents up to date across all your devices, automatically, so you don't have to. For example, if you create a document using Pages on your iPad, that document is automatically sent to iCloud. When you use Pages on another iOS device, you can open the same document with your latest changes and pick up editing or reading right where you left off. Apple’s iWork apps for iOS, Pages, Numbers and Keynote will take advantage of iCloud storage, and Apple is also offering developers the APIs they need to enable their apps to work seamlessly with Documents in the Cloud.

iCloud lets you see your App Store and iBookstore℠ purchase history and download those apps and books to any of your devices at any time. Purchased apps and books can be automatically downloaded to your devices, not just the device they were purchased on. Simply tap the iCloud icon and download your purchased apps and books to any of your iOS devices at no additional cost.

iCloud Backup automatically and securely backs up your most important information to iCloud daily over Wi-Fi whenever your iOS device is connected to a power source. Once you plug it in, everything is backed up quickly and efficiently. iCloud already stores your purchased music, TV shows, apps, books and Photo Stream; iCloud Backup takes care of everything else, backing up your photos and video in the Camera Roll, device settings, app data, home screen and app organization, messages and ringtones. iCloud Backup can even help you set up a new iOS device or restore the information on one you already own.**

iCloud works seamlessly with your Contacts, Calendar and Mail, so you can share calendars with friends and family, and your ad-free Mail account is hosted at me.com. Your inboxes and folders are kept up to date across your iOS devices and computers, and with icloud.com you have easy web access to your Mail, Contacts, Calendar, Find My iPhone and iWork documents.

The Find My iPhone app can help you if one of your devices is missing. Just use the free Find My iPhone app on another device, or sign in at icloud.com from a computer to see your missing iPhone, iPad or iPod touch on a map, display a message, and remotely lock or wipe your missing device. Find My iPhone now lets you locate a missing Mac running OS X Lion.

Find My Friends is a new app available as a free download from the App Store that lets you easily share your location with people who are important to you. Friends and family appear on a map so you can quickly see where they are. Find My Friends also lets you temporarily share your location with a group of friends, whether it's for a couple of hours for a dinner or a couple of days on a camping trip; when the time is up, the sharing ends. With Find My Friends, you get a notification every time you get a new friend request and if you give them permission, they can see your location. With a simple tap you can hide your location. Parental controls help you manage how your child uses Find My Friends.

iCloud will be available concurrently with iOS 5, the world’s most advanced mobile operating system, which includes over 200 new features including Notification Center, an innovative way to easily view and manage notifications in one place without interruption; iMessage, a new messaging service that lets you easily send text messages, photos and videos between all iOS 5 users; and Newsstand, a new way to purchase and organize your newspaper and magazine subscriptions.

Pricing & Availability
iCloud will be available on October 12 as a free download to iPhone, iPad or iPod touch users running iOS 5 or a Mac running OS X Lion with a valid Apple ID. iCloud includes 5GB of free cloud storage for Mail, Document Storage and Backup. Purchased music, TV shows, apps, books and Photo Stream do not count against the storage limit. iTunes Match will be available starting in the US later this month for $24.99 a year. Using iCloud with a PC requires Windows Vista or Windows 7; Outlook 2010 or 2007 is recommended for accessing contacts and calendars. Additional iCloud storage upgrades are available to purchase starting at $20 a year for 10GB, $40 a year for 20GB and $100 a year for 50GB.

iOS 5 will be available as a free software update for iPhone 4S, iPhone 4, iPhone 3GS, iPad 2, iPad and iPod touch (third and fourth generation) customers, allowing them to experience the amazing new features.

*iCloud is available worldwide. iTunes in the Cloud varies by country. iTunes Match and TV shows are US-only. iTunes in the Cloud and iTunes Match may be used on up to 10 devices with the same Apple ID.

**Backup of purchased music is not available in all countries. Backup of purchased TV shows is US only. A purchased item may be unavailable to be restored if it is no longer in the iTunes Store, App Store or iBookstore.





Source: Apple Press Release
Links

Tags: apple  |  icloud  |  ipad  |  iphone  |  ipod  |  touch

 PREVIOUS MORE NEWS GO BACK NEXT 


[ Go Back ]

Latest News
Benchmark Utilities: PassMark PerformanceTest 9.0 build 1006

GPU Information Utilities: GPU-Z 1.13.0 - AMD Radeon Pro Duo Ready

Qualcomm annuncia Centriq 2400, i primi processori per server prodotti a 10nm

Intel lancerà i processori high-end Skylake-X e Kaby Lake-X nel Q317

Slitta leggermente la data di rilascio del game Space Hulk: Deathwing

Capcom pubblica tre gameplay trailer del Resident Evil 7: Biohazard

Microsoft dimostra che un SoC ARM può eseguire Windows 10 e le app Win32

CudaText 1.5.4.0 è un editor di sviluppo open source con plug-in in Python

Un driver per MacOS svela due nuove GPU AMD: Polaris 12 e Polaris 10 XT2

USB Oblivion 1.11.2.0 nasconde il collegamento di drive USB e unità CD al PC
more News 
Latest Utilities Latest Drivers
Passmark PerformanceTest 9.0 bui...

GPU-Z 1.13.0

CudaText 1.5.4.0

USB Oblivion 1.11.2.0

FastCopy 3.26
more Utilities 
AMD Radeon Software Crimson Edit...

Samsung NVM Express Driver 2.0

AMD Radeon Software Crimson Edit...

AMD Radeon Software Crimson Edit...

AMD Radeon Software Crimson Edit...
more Drivers 
Latest Trailers Latest Screenshots
Resident Evil 7 - GamePlay video...

Resident Evil 7 - GamePlay video...

Resident Evil 7 - GamePlay video...

The Last of Us Part II - PlaySta...

Mass Effect: Andromeda - Officia...
more Trailers 
Space Hulk: Deathwing #2

Space Hulk: Deathwing

Conan Exiles

Final Fantasy XV #6

Forza Horizon 3
more Screenshots 
Latest Demos Latest Patches
Forza Horizon 3 Demo

[Official] METAL GEAR SURVIVE: T...

Unity Adam Demo - Full Version

Unity GDC Demo - Adam - Part I

PlayStation VR - PSX 2015 Tech D...
more Demos 
DOOM Update #2

Rise of the Tomb Raider PC Patch...

Rise of the Tomb Raider PC Patch...

Rise of the Tomb Raider PC Patch...

Star Wars Battlefront - Update D...
more Patches 

Advertising
Help

Search 3dfxzone.it
Search with TAGs
Search the Web
Sitemap
Translator

Other Services

Feed RSS



Print This
Our History

Contact Us

User Support
Advertising
Partnership
Banner Exchange
Webmaster
Main menu

Our Network
3dfxzone.it
AMDZone.it
ATIZone.it
HWSetup.it
ForumZone.it
NVIDIAZone.it
UnixZone.it
Hosted Sites
KoolSmoky Home
Rosario Gallery
 
Hardware Setup    |    Site Map    |    Translator    |    News Archive    |    Links    |    Contact Us    |    Legal Notes    |    Privacy
 

On line since Q1 2001    |    Web Application and Contents © 3dfxzone.it    |    All Rights Reserved