December, 03, 2016, 20:50 3dfxzone.it  ][  amdzone.it  ][  atizone.it  ][  enboard  ][  forumzone.it  ][  hwsetup.it  ][  nvidiazone.it  ][  unixzone.it 
 

 

   
Mobile
RSS
Tags
Sitemap
Contact us
About us
         your source for 3dfx and games
 
Home   ][   News   ][   Games   ][   Articles   ][   3dfx Hardware   ][   3dfx Software   ][   Video   ][   Components   ][   Tools   ][   Forums
 








 
Main

News
Headlines
Games
Articles
3dfx Hardware
3dfx Software
Video Cards
Components
Tools
File Browser
Communities
Contact Us

Voodoo Cards
3dfx Headlines
3dfx Articles
Voodoo1
Voodoo2
Banshee
Voodoo3
Voodoo4/5
VoodooTV
Latest Drivers
Our Releases
Hot Files
 
Games Settings
 
Best Settings
 
TnL Patches
 
MesaFX
 
WickedGL
 
Glide 3x
 
Official FAQ
 
Just For Fun
 
Main menu
Components

Processors
Motherboards
RAM Memories
Video Cards
Audio Cards
HDDs/SSDs
Optical Burners
Web Connectivity
Drivers Index
Main menu

Video Cards

AMD/ATI
Matrox
NVIDIA
S3 Graphics
XGI
Main menu

Tools
Antivirus
Benchmarks
Data Recovery
Mastering
Screensavers
Video
File Sharing
Tweakers
3D-Analyze
Windows Tools
Uninstallers
Mobile Phones
Tools Index
Main menu
Games
Bonus Packs
Demos
DirectX
Latest MAME
Patches
Screenshots
System Requirements
Trailers
Main menu
Communities
 
 09.04.2010   Apple presenta il sistema operativo mobile iPhone OS 4
 

CUPERTINO, California - 8 Aprile, 2010 - Apple ha presentato oggi in anteprima il software iPhone OS 4 e rilasciato una versione beta dello stesso ai membri dell'iPhone Developer Program. La versione beta di iPhone OS 4 include un aggiornamento per il Software Development Kit (SDK) con oltre 1.500 nuove Application Programming Interfaces (API) e oltre 100 nuove funzionalità che saranno disponibili per gli utenti di iPhone e iPod touch questa estate. Le nuove funzioni comprendono il Multitasking per le applicazioni di terze parti; Cartelle per organizzare e gestire al meglio le applicazioni; l'applicazione Mail migliorata con inbox unificate, passaggio rapido tra le caselle e messaggi organizzati per discussione; un miglior supporto Enterprise con ulteriori migliorie per la sicurezza dei dati, la gestione dei dispositivi mobile, la distribuzione wireless delle applicazioni; iAd, la nuova piattaforma Apple di pubblicità mobile; e iBooks, il nuovo splendido ebook reader e bookstore online che ha recentemente debuttato sull'iPad.

"iPhone OS 4 è la quarta major release del più avanzato sistema operativo mobile, " ha affermato Steve Jobs, il CEO di Apple. "Stiamo proponendo più di 100 nuove funzionalità, tra cui il Multitasking, le Cartelle, una Inbox Unificata, un più accurato supporto Enterprise, e una versione per iPhone del nostro lettore iBooks e di iBookstore online."

Il nuovo multitasking di iPhone OS 4 offre agli utenti un nuovo modo di muoversi tra le app e fornisce agli sviluppatori sette nuovi servizi multitasking per aggiungere funzionalità multitasking alle loro applicazioni. Questi servizi comprendono l’audio in background, così app come Pandora possono riprodurre musica in background, e VoIP, in modo che le app che utilizzano il VoIP possano ricevere delle chiamate anche quando iPhone è in modalità standby o mentre si sta utilizzando un’altra app. iPhone OS 4 offre il multitasking a app di terze parti pur preservando la durata della batteria e la performance della app in primo piano, cosa fino ad ora difficile da raggiungere nei dispositivi mobile.

Le cartelle aiutano gli utenti a meglio organizzare e ad accedere velocemente alle proprie app. Semplicemente spostando l’icona di un’app sopra all’altra si crea automaticamente una nuova cartella. La cartella assume il nome della categoria di quella app, utilizzato nell’App Store, ad esempio "Giochi", nome che l’utente può facilmente modificare. Utilizzando le cartelle, gli utenti possono organizzare e rendere accessibili più di 2.000 app sul loro iPhone. Gli utenti possono anche creare e gestire le cartelle di iPhone sul proprio Mac o PC utilizzando iTunes 9.2.

iPhone OS 4 offre la migliore esperienza di utilizzo delle mail su un telefono cellulare con la nuova Inbox Unificata, permettendo agli utenti di vedere i messaggi da tutti gli account email, disposti insieme in un’unica inbox. Con solo pochi tocchi gli utenti possono velocemente passare tra inbox diverse per leggere messaggi da ogni singolo account. Inoltre gli utenti possono selezionare i messaggi per conversazione, rendendo più facile seguire le discussioni email così come aprire gli allegati email con app compatibili dall’App Store.

iAd, la nuova piattaforma pubblicitaria mobile, coniuga l’emozione delle pubblicità televisive con l’interattività di quelle del web. Oggi, quando gli utenti cliccano sulle pubblicità mobile, escono praticamente sempre dalla app per spostarsi sul browser, che carica la pagina web dell’inserzionista. Gli utenti devono quindi tornare alla loro app ed è spesso difficile, se non impossibile, riprendere esattamente da dove erano rimasti. iAD risolve questi problemi visualizzando a schermo intero video e contenuti pubblicitari interattivi senza dover lasciare l’app, permettendo così di ritornare all’app in ogni momento. iPhone OS 4 permette agli sviluppatori di integrare con facilità le opportunità di iAd all’interno delle loro app. Le pubblicità sono distribuite automaticamente in modalità wirelessi al dispositivo. Apple venderà e servirà le inserzioni, gli sviluppatori riceveranno lo standard di settore del 60 per cento del ricavo di iAd.

iPhone OS 4 versione beta include un’anteprima per sviluppatori di Game Center, che contiene un set di API che permettono di creare app con la possibilità di invitare amici a giocare, iniziare un gioco in multiplayer, di registrare i successi raggiunti e di confrontare i migliori punteggi in una classifica. Le app create con GameKit API funzioneranno con Game Center, il nuovo social gaming network disponibile per gli utenti iPhone e iPod touch durante quest’anno.

Nuove funzionalità Enterprise in iPhone OS 4 comprendono miglioramenti nella sicurezza, scalabilità e compatibilità. Il nuovo servizio Mobile Device Management può può essere integrato con server di terze parti per configurare in wireless, ricercare e anche cancellare o bloccare gli iPhone, e iPhone OS 4 permette alle aziende di conservare in sicurezza e distribuire ai dipendenti, in modalità wireless, le proprie app sviluppate internamente. La nuova funzione Data Protection utilizza un codice utente come chiave di crittografia per proteggere i messaggi mail e gli allegati conservati in iPhone. iPhone OS 4 ora fornisce l’opzione per stabilire password più lunghe e complesse, rendendo l’iPhone e i dati contenuti ancora più sicuri. iPhone OS 4 permette agli IT manager di configurare account Exchange ActiveSync multipli, compatibili con Exchange Server 2010, e include il supporto per le prossime applicazioni SSL VPN di Juniper Networks e Cisco.

Ad oggi sono state scaricate più di 4 miliardi di app dal rivoluzionario App Store e sono disponibili più di 185.000 app per i consumatori di 90 nazioni. Oltre 85 milioni di utenti iPhone e iPod touch nel mondo possono scegliere tra un’incredibile varietà di app in 20 categorie, tra cui Giochi, Business, Notizie, Sport, Salute e Benessere, Riferimento e Viaggi.

Disponibilità
Il software iPhone OS 4 beta e l’SDK sono disponibili da subito per i membri dell'iPhone Developer Program al sito developer.apple.com. iPhone OS 4 sarà disponibile come aggiornamento software per gli utenti di iPhone e iPod touch questa estate.* Una versione di iPhone OS 4 per iPad sarà resa disponibile questo autunno.

*Alcune funzionalità possono non essere supportate su hardware meno recenti. Per esempio, il Multitasking richiede un iPhone 3GS o un iPod touch di terza generazione (modelli della seconda metà del 2009 con 32GB o 64GB di memoria)

Apple ha dato il via alla rivoluzione del personal computer negli anni ‘70, con Apple II, e lo ha reinventato un decennio più tardi, con l'introduzione del Macintosh. Ancora oggi Apple continua a guidare il settore grazie alla sua capacità di innovazione, con computer di successo, il sistema operativo OS X, gli applicativi iLife e quelli professionali. Apple sta inoltre guidando la rivoluzione dei media digitali con la linea di lettori di musica e video iPod e con il negozio online iTunes, ha inoltre reinventato la telefonia mobile con il suo rivoluzionario iPhone e App Store, e ha recentemente introdotto il magico iPad che stà definendo il futuro dei dispositivi portatili e dei media in ambito mobile.


[Immagine ad alta risoluzione]


CUPERTINO, California - April 8, 2010 - Apple today previewed its iPhone OS 4 software and released a beta version of the software to iPhone Developer Program members. The iPhone OS 4 beta release includes an updated Software Development Kit (SDK) with over 1,500 new Application Programming Interfaces (APIs) and over 100 new features that will be available to iPhone and iPod touch users this summer. New features include Multitasking for third party apps; Folders to better organize and access apps; improved Mail with a unified inbox, fast inbox switching and threaded messages; enhanced Enterprise support with even better data protection, mobile device management, wireless app distribution and more; Apple’s new iAd mobile advertising platform; and iBooks, the delightful new ebook reader and online bookstore recently debuted on the iPad.

"iPhone OS 4 is the fourth major release of the world’s most advanced mobile operating system," said Steve Jobs, Apple’s CEO. "We’re delivering over 100 new features, including multitasking, folders, a unified inbox, deeper Enterprise support, and an iPhone version of our iBooks reader and online iBookstore."

iPhone OS 4’s new multitasking offers users a new way to quickly move between apps, and provides developers seven new multitasking services to easily add multitasking features to their apps. These services include background audio, so apps like Pandora can play music in the background, and VoIP, so VoIP apps can receive a VoIP call even when the iPhone is asleep or the user is running other apps. iPhone OS 4 provides multitasking to third party apps while preserving battery life and foreground app performance, which has until now proved elusive on mobile devices.

Folders help users better organize and quickly access their apps. Simply drag one app icon onto another, and a new folder is automatically created. The folder is automatically given a name based on the App Store category of that app, such as "Games," which the user can easily rename. Using folders, users can now organize and access over 2,000 apps on their iPhone. Users can also create and manage iPhone folders on their Mac or PC using iTunes 9.2.

iPhone OS 4 delivers the best mail experience on a mobile phone with its new Unified Inbox, allowing users to see messages from all their email accounts displayed together in a single inbox. With just a few taps, users can quickly switch between inboxes to see messages from any single account. In addition, users can now thread their messages by conversation, making it easier to stay on top of email discussions, as well as open email attachments with compatible apps from the App Store.

iAd, Apple’s new mobile advertising platform, combines the emotion of TV ads with the interactivity of web ads. Today, when users click on mobile ads they are almost always taken out of their app to a web browser, which loads the advertiser’s webpage. Users must then navigate back to their app, and it is often difficult or impossible to return to exactly where they left. iAd solves this problem by displaying full-screen video and interactive ad content without ever leaving the app, and letting users return to their app anytime they choose. iPhone OS 4 lets developers easily embed iAd opportunities within their apps, and the ads are dynamically and wirelessly delivered to the device. Apple will sell and serve the ads, and developers will receive an industry-standard 60 percent of iAd revenue.

The iPhone OS 4 beta release includes a developer preview of Game Center, which contains a set of APIs that allows developers to create apps with the ability to invite friends to play a game, start a multiplayer game through matchmaking and track achievements and compare high scores on a leader board. Apps created with GameKit APIs will work with Game Center, Apple’s new social gaming network available to iPhone and iPod touch users later this year.

New enterprise features in iPhone OS 4 include improvements in security, scalability and compatibility. The new Mobile Device Management service can be integrated with third party servers to wirelessly configure, query and even wipe or lock managed iPhones, and iPhone OS 4 enables enterprises to securely host and wirelessly distribute their own in-house developed apps to employees. The new Data Protection feature uses a user’s passcode as an encryption key to protect mail messages and attachments stored on the iPhone. iPhone OS 4 now provides the option to set a longer, more complex passcode, making iPhone and its data even more secure. iPhone OS 4 allows IT managers to set up multiple Exchange ActiveSync accounts, is compatible with Exchange Server 2010 and includes support for forthcoming SSL VPN applications from Juniper Networks and Cisco.

Today, more than four billion apps have been downloaded from the revolutionary App Store and more than 185,000 apps are available to consumers in 90 countries. Over 85 million iPhone and iPod touch users around the world can choose from an incredible range of apps in 20 categories, including games, business, news, sports, health, reference and travel.

Availability
The iPhone OS 4 beta software and SDK are available immediately for iPhone Developer Program members at developer.apple.com. iPhone OS 4 will be available as a software update to iPhone and iPod touch users this summer.* A version of iPhone OS 4 will be coming to iPad this Fall.

*Some features may not be available on all products. For example, Multitasking requires iPhone 3GS or third generation iPod touch (late 2009 models with 32GB or 64GB).





Source: Apple Press Release
Links

Tags:

 PREVIOUS MORE NEWS GO BACK NEXT 


[ Go Back ]

Latest News
Proteggere la privacy in ambiente Windows con Privacy Eraser 4.19.0.2205

EA e BioWare pubblicano un nuovo gameplay trailer di Mass Effect: Andromeda

Microsoft e Capcom pubblicano il trailer di lancio del game Dead Rising 4

Dettagli su Home Hub, la risposta di Microsoft a Google Home e Amazon Echo

Microsoft pubblica un nuovo trailer del prossimo game Halo Wars 2

Microsoft: in arrivo un aggiornamento con nuove mappe per Gear of War 4

NVIDIA prepara il lancio di una nuova video card GeForce GTX 1060 3GB

Mastering & Burning & ISO Utilities: IsoBuster 3.9 beta - Windows 10 Ready

YUMI 2.0.3.0 configura i flash drive USB per il multiboot con Linux

Gli smartphone Huawei che saranno aggiornati con Android 7.0 (Nougat) e EMUI 5.0
more News 
Latest Utilities Latest Drivers
Privacy Eraser 4.19.0.2205

IsoBuster 3.9 beta

YUMI (Your Universal Multiboot I...

DVDFab HD Decrypter 10.0.0.1.3

MediaInfo Lite 0.7.91
more Utilities 
AMD Radeon Software Crimson Edit...

Samsung NVM Express Driver 2.0

AMD Radeon Software Crimson Edit...

AMD Radeon Software Crimson Edit...

AMD Radeon Software Crimson Edit...
more Drivers 
Latest Trailers Latest Screenshots
Mass Effect: Andromeda - Officia...

Dead Rising 4 Launch

Halo Wars 2 Atriox

Gears of War 4 - Glory Multiplay...

Gears of War 4 - Speyer Multipla...
more Trailers 
Space Hulk: Deathwing

Conan Exiles

Final Fantasy XV #6

Forza Horizon 3

Call of Duty: Infinite Warfare
more Screenshots 
Latest Demos Latest Patches
Forza Horizon 3 Demo

[Official] METAL GEAR SURVIVE: T...

Unity Adam Demo - Full Version

Unity GDC Demo - Adam - Part I

PlayStation VR - PSX 2015 Tech D...
more Demos 
DOOM Update #2

Rise of the Tomb Raider PC Patch...

Rise of the Tomb Raider PC Patch...

Rise of the Tomb Raider PC Patch...

Star Wars Battlefront - Update D...
more Patches 

Advertising
Help

Search 3dfxzone.it
Search with TAGs
Search the Web
Sitemap
Translator

Other Services

Feed RSS



Print This
Our History

Contact Us

User Support
Advertising
Partnership
Banner Exchange
Webmaster
Main menu

Our Network
3dfxzone.it
AMDZone.it
ATIZone.it
HWSetup.it
ForumZone.it
NVIDIAZone.it
UnixZone.it
Hosted Sites
KoolSmoky Home
Rosario Gallery
 
Hardware Setup    |    Site Map    |    Translator    |    News Archive    |    Links    |    Contact Us    |    Legal Notes    |    Privacy
 

On line since Q1 2001    |    Web Application and Contents © 3dfxzone.it    |    All Rights Reserved